Jak medytować? Medytacja dla początkujących i nie tylko

Mogłoby się wydawać, że medytacja to coś najprostszego na świecie. Wystarczy przecież zamknąć oczy i przestać myśleć. Tymczasem sprawa jest dużo trudniejsza, a pytania o tą sztukę właściwie się nie kończą: Jaką przyjąć pozycję ciała? Czy leżeć, czy siedzieć po turecku? Czy włączyć relaksującą muzykę, czy nie? Czy mówić mantrę, czy nie?Na te pytania nie ma jednej odpowiedzi – wszystko jak zwykle zależy od nas samych i tego co dla nas jest najlepsze. Ogólnie jednak  przyjęte jest, że podczas medytacji najlepiej jest mieć gołe stopy postawione na ziemi, by czuć jej siłę i stabilność. Na początek nie polecam też mantr  bo może to niepotrzebnie sprawiać, że przeciążymy nasz umysł, a przecież chodzi o to, żeby się rozluźnić.

Warto w trakcie medytacji włączyć jakąś przyjemną, relaksacyjną muzykę i rozluźniać po kolei fragmenty naszego ciała – ręce, głowę, nogi. Machajcie głową, rozciągajcie ręce i nogi, dzięki czemu poczujecie przyjemne uczucie rozluźnienia, co z pewnością pomoże przy medytacji. Teraz kiedy jesteście już dostatecznie zrelaksowani spróbujcie trzech mocnych oddechów – Przyjmijcie powietrze ustami najmocniej jak możecie i po chwili wypuścicie je całkowicie nosem. Następnie zacznijcie oddychać normalnie i albo cieszcie się dalej tym niezwykłym stanem harmonii albo możecie go pogłębić np. poprzez wizualizowanie pięknych i przyjemnych miejsc, czy sytuacji.

Facebook Comments

Author: czarostwo

Share This Post On

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *